2016. szeptember 11., vasárnap

22. rész - A szoba kialakítása

A mennyezet gipszkartonozása után következett az első szoba kialakítása, amely a következőket takarta: ki kellett alakítani a szoba falszerkezetét, majd erre a falszerkezetre rá kellett csavarozni a párnafákat, amire később rákerült a gipszkarton.

Elsőként a szoba falazatának kiképzésére volt szükség, ami 10x10-es oszlopokból és az ahhoz tartozó 5x10-es pallókból áll.



A szoba helye, ahol egyelőre még csupán a fő mennyezeti tartóoszlopok állnak
   
A tartószerkezet elkészült állapotban

Az OSB-padló lerakásának elején

Az OSB-padló lerakása után

Miután a falazat elkészült és letettem a szoba padlójára az OSB-lapokat, következhetett a gipszkartont tartó párnafák felhelyezésére. Ezeket az ún. szintező-csavarral fogattam fel, mert azzal lehet beállítani a gipszkartonok függőleges helyzetét.


A plusz 5 centi szigetelés felhelyezése előtt 
lefektettem a párnafára az ún. gégecsövet...

...majd helyére került a szigetelés is


A párnafázás sok-sok türelmes percet igényelt, hiszen a tökéletesen függőleges fal elérése érdekében szükséges a maximális odafigyelés.


A konyhával határos fal párnafázása

Az első gipszkarton a helyére került

sarok és az ajtó közötti párnafázásnál látni (kép lent), hogy az oszlopok mennyire ferdén állnak: amíg az oszlop tetején a párnafák rásimulnak az oszlopra, addig az alján már nagyjából 5 centire elállnak. A függőleges helyzet beállítása miatt volt erre szükség.

Az oszlop alján...

...és az oszlop tetején

A párnafák levágásával, felrakásával és szintezésével eltököltem egy ideig, de muszáj volt, mert ha ez rossz, akkor a gipszkartonozás is csúnya lesz.


A sarok párnafázása után

A konyhával határos fal gipszkartonozása

A falszerkezet látványa kívülről

Az oszlop és a gipszkarton közötti távolság
(ezt később teljes egészében purhabbal fújtam ki, 
amely szigetel is és összeragasztja a falazat elemeit)

Az első fal elkészültekor

Közben megérkeztek a villanyszerelők, akik a külső falat alkotó tartóoszlopok közé építették be az új villanyórát. A villanyóra hátulját az általam felszegelt lambériára csavarozták rá:


A villanyóra hátulja a szobából nézve

villanyóra a tetőn átfúrt oszlopról kapja az áramot, aminek csatlakozásait később el kell tüntetnem a hatályos jogszabályok szerint. Ezt úgy oldottam meg, hogy a beltérbe került kapcsolószekrénynek egy álfalat építettem, amelyet nemes egyszerűséggel a villanyoszlop elé állítottam a sarokba.


A tartópanel építés közben

A sarokba próbált álfal

Ezután folytattam a falak gipszkartonozását. Az utca felőli falnál problémába ütköztem, ugyanis az egyik párnafa valamiért beljebb került, mint volt. Vagy elfelejtettem függőlegesbe állítani, vagy titokzatos erők visszahúzták. Szerencsére néhány lambéria darabka felcsavarozásával megoldható volt a helyzet. 



A konnektor helyének kivágását is ekkor ejtettem meg:

Célszerszám
Gégecső a falban

A gégecső kihúzva
(ha benne lesz a vezeték, majd a villanyszerelő elvágja és összeköti a konnektorral)


A kartonozással viszonylag gyorsan haladtam, de így is elment vele két nap. Az ajtó körüli keretet kifújtam purhabbal, így az erősebb, ellenállóbb lett.


A szoba látványa kintről

Az ajtó körüli fal elkészült


A legnehezebb rész a sarok fölött átívelő gerenda körbekartonozása volt.


Az erkélyajtó fölötti rész

A gerenda nem csak ferdén fut a falba, de meg is van csavarodva
  
Először levágtam a meredekséget...

...utána kivágtam a gerenda helyét

A minta és a kivágásához szükséges szerszámok

Az elkészült műremek...

...és a körbekartonozott gerenda


Ezután már csak követni kellett a szöget, majd levágni a pontos méretet. Mivel erre a szakaszra kisméretű kartont kellett vágni, ezért azt apró darabokból szedegettem össze:


Az erkélyajtó fölötti szakasz is elkészült

A szoba belső falainak kialakítása tulajdonképpen elkészült, s már csak a falazat szigetelése és külső kartonozása volt hátra.

A megfelelő méretű kőzetgyapotot már másnap elkezdtem bevagdosni a helyére:





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése