2016. szeptember 1., csütörtök

20. rész - Szigetelés

A kivitelezők egy hetes szabadsága alatt nekiláttam a falazat szigetelésének. Maga a munkafolyamat nem nehéz, viszont szükséges hozzá egy kis birkatürelem, ugyanis a kőzetgyapot szeletelését nem lehet elkapkodni a sérülékeny szerkezete miatt.

A falazat szerkezeti rétegrendje kívülről befelé haladva a következő:
  1. Hajópadló lambéria
  2. Párnafa
  3. Páraáteresztő fólia
  4. Falszerkezet (15x15-ös gerenda, közte a szigetelőanyaggal)
  5. Párnafa (5x5-ös, közte 5cm-es kőzetgyapottal)
  6. Hőtükrös fólia
  7. Gipszkarton
A 15x15-ös gerenda közé vastagságban - elvileg - éppen passzol a 15-ös kőzetgyapot-tábla, de valahogy vékonyabb volt annál, úgyhogy két rétegben raktam belőle, azaz 20 centis vastagságban.

Csak elkezdeni "nehéz", de utána már megy minden magától

Ami lassította a folyamatot, az a sok-sok háromszög darabkák kivágása és berakása volt. A nagyobb táblák azért álltak meg magukban is a gerendák között, mert a 60 centis szélességüket 55 centis hézagba szorítottam be.

Az utcafronti fal szigetelése

A ház jobboldala

A bejárati oldal szigeteletlen fala...

...majd ugyanez szigetelve

A fenti képen a 15-ös helyre 15-ös kőzetgyapotot tettem, de egy 5 centis még elfért benne, így megtoldottam 5 centis táblákkal is.



A teljes ház immáron leszigetelten


A leendő szobám fala

Helyenként ugyan még hiányzik egy-két darab a szigetelésből és a plusz 5 centi sem készült el, de ezeket a napokban pótolni fogom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése